søndag den 28. september 2014

Et PAR kuld

Min mor sagde forleden at kaniner ikke har nogle traumer og at de har et smerte frit liv. Der kunne jeg dog ikke være helt enig da stort set alle mine kaniner har noget de kan have traumer over. På grund af dette vil jeg nu fortælle to historier. Her er den første historie.

Panino har haft 4 "ups" kuld i alt og har ikke været særlig heldig med sine kuld.

Da hun fik sit første kuld boede hun sammen med sin mor Panna. Vi anede ikke at hun var gravid og min mor blev meget overrasket da hun en morgen kommer ud i buret og ser blod i buret. Det der var sket var at Panna var igang med at  æde de små nye unger. Da min mor åbnede buret sad Panna i færd med at æde en af ungerne og Panino sad bare ved siden af og kiggede.

Paninos andet kuld kom kort tid efter og det var kuldet med Pisello i. Denne gang opdagede vi det et par dage enden. I dette kuld var der 8 unger men der var en der døde ved fødslen. Dette kuld gik det okay med men det er nu lidt trist at skulle give sine unger væk.
Paninos tredje kuld var et nemt kuld da der kun var en unge nemlig Piccolo. Denne gang var der ikke noget at være ked af.

Paninos sidste kuld er nok det med den sørgeligste historie. Kuldet bestod af tre unger og de blev født i et bur i en løbegård og vi ville ikke flytte dem da det snart var sommerferie og Panino skulle alligevel løbe ude. Dagen efter regnede det hele dagen og taget viste sig ikke at være helt vandtæt så da vi kom ud lå der tre døde kaninunger som formentlig var døde af kulde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar