mandag den 6. oktober 2014

Pisello's dårlige begyndelse

Som sagt sidste gang har kaniner traumer i deres liv og min lille Pisello har haft en stor traume som han aldrig er kommet helt over.

Vi beholdt to unger fra Pisello's kuld. Lige pludselig en dag var de omme bagved men vi kunne kun finde Pisello, vi tænkte at den nok var stukket af og da vi var ude for at lede efter den fandt vi den ikke.

Et par dage efter dens mystiske forsvinden, sidder jeg derhjemme og skriver på en historiestil. Jeg hører lige pludselig nogle højlydte skrig ude fra haven, og ser noget sort spurte forbi vinduet. Det var vores bagbos store skovkat der jagtede Pisello. Jeg løber så hurtigt jeg kan ud i haven for at redde ham, og jeg skriger og løber efter katten, men det er forsent. Pisello løber ind i buret med katten og mig efter og inden jeg når at gøre noget hopper katten med ham i munden over hegnet.

Jeg kaster mig ned på græsset og græder, skriger og råber da jeg hører en ubehagelig knæk lyd på den anden side af hegnet. Jeg tror aldrig jeg har følt sådan en smerte og sorg før. Jeg råber "Hvorfor tog du ham han er bare lille og uskyldig" og jeg råber så højt at min bagbo hører mig og kommer ud i haven og tager hurtigt fat i katten og låser den inde. Hun råber til mig men jeg vil ikke hører og råber at det er forsent.

Jeg ringer til mine forældre og min far kører fra middagsselskabet de er til. Imens jeg venter ligger jeg og græder på gulvet. Da min far kommer trøster han mig og vi går over til vores bagbo for at lede efter ham.

Vi kigger bag nogle planter og jeg ser noget sort og løfter nogle blade og der ligger den anden unge. Den var total flad som en pandekage og alle knoglerne i kroppen på den var mast. Jeg for sammen men min far sagde at den var kold så det var ikke Pisello men jeg kunne ikke lede mere efter det. Min far fandt ham siddende i det fjerneste hjørne. Vi fik ham hjem med en forstuvet pote og nogle bøjede ribben.

På grund af den dumme kat hader jeg katte og Pisello forlader aldrig sit bur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar